maandag 28 april 2014

Bulbs, knitting and a lovely walk

Vandaag had ik een heerlijk dagje vrij... En dat begon vanochtend met heerlijk in het zonnetje zitten met een kopje koffie en een half gebreid mutsje. Het was echt genieten, de warme zonnestralen op mijn gezicht en de tuin prachtig in bloei.
 
Today I had a day off... It started with a mug of coffee and a half knitted hat. I enjoyed this start of my day very much, the sunshine on my face and the garden in full bloom.
 


 
Vanmiddag betrok het toch wel wat en leek het te gaan regenen, op een paar druppels na bleef het echter droog. Dat was echt fijn, want daardoor kon ik heerlijk het bos in met onze puppy.

In the afternoon clouds appeared and it seemed there would be rain, but there were only a few raindrops. It was nice weather for a walk in the woods with our puppy.

 
We gingen naar de Vrachelse Heide, vlakbij Oosterhout, er zijn daar vele wandelpaden en om vier uur 's middags kom je daar nauwelijks andere mensen tegen.
 
We went to the "Vrachelse Heide" nearby Oosterhout, there many paths to walk and at 4 pm you won't find lots of other people there.

 
Het ruikt er heerlijk naar bos en de natuur ziet er prachtig uit, je hoort overal vogels om je heen. Zo heerlijk!
 
The smell of the woods is delightful and nature is on his best, birds are singing. Such a joy!
 

 
Toen ik de boom hierboven zag moest ik wel twee keer kijken, een kunstwerk van de natuur.
 
The above tree made me look twice, such a creation of nature.
 
 
 
Na een heerlijke wandeling van ongeveer 45 minuten waren we weer bij de parkeerplaats vlakbij Woods. Daar heb ik ongeveer twee maanden geleden met mijn moeder ook gezeten na een wandeling, heerlijke muntthee met huisgemaakte taart! Dat riep dus om een nieuw bezoekje... Helaas zijn ze op maandagen gesloten, dus keerden we weer huiswaarts en pakte ik daar een heerlijk kopje koffie.

After a walk of approximately 45 minutes we returned to the parking lot nearby "Woods". I have eaten some delicious fresh mint tea and home made cake there about two months ago with my mum, so I was in for another visit there. They have a lovely interior and dogs are allowed in the cafe-restaurant. Unfortunately they are closed on Mondays, so I headed back home and made at home a coffee.

 
Thuis wachtte mijn breiwerk al weer op me, nog twee bollen van 100g liggen nog klaar van de in totaal elf bollen, dus ik ben er bijna...
 
At home my knitting was waiting already, still two balls of 100g to knit. In total this project contains eleven balls of yarn. I'm almost at the end...
 

 
Wat een heerlijke dag was vandaag. 
 
I love how today went, such a joy.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten