zaterdag 7 juni 2014

♥ Blanket ♥

Sinds vanochtend is het af... Het kleed in tweed-wol is helemaal af! In april moest ik nog twee bollen breien, vanochtend heb ik de laatste losse draadjes weggewerkt.


This morning I finished it... The blanket of tweed-yarn is finished! In april I had to knit two balls of yarn, this morning I weaved in the last ends.

Voor een paar maanden heeft het zo op de bank gelegen, netjes opgevouwen, telkens (zie ook hier en hier) breide ik er een paar regels aan. En nu is hij echt af! ♥



Since december last year the blanket was laying on top of our sofa, nicely folded up. Each time I was knitting a few lines (like here and here). Now it's realy finished! ♥

Dit project ben ik in december gestart, elf bollen wol van Zeeman, vier bollen blauw, vier bollen bruin en drie bollen beige. 


This blanket was started in december, eleven balls of yarn from Zeeman, four blue balls, four brown balls and three beige balls. 

Het is een vrij dik garen, geschikt voor naalden 5-6mm. Echter ik brei vrij strak en ik wilde een soepele, luchtige deken breien, dus ik koos ervoor om op naalden 8mm te breien. 


It's a pretty but thick yarn, needles 5-6mm (size 8 or 10) are adviced. I'm a thight knitter, so I decided to use needles 8mm or size 11, because I wanted a light, airy blanket. 

Omdat ik een aardig lang en breed deken wilde breien besloot ik om op een rondbreinaald te breien. Ik zette 200 steken op en een heleboel rijen verder was het deken een feit. ♥


The blanket had to become big enough to snuggle under at the sofa, so I took a circular needle with 200 stitches a row. After many, many rows I had made a lovely blanket. ♥

Daar is het deken... Netjes opgevouwen op onze bank. 


There it is, my lovely blanket... Nicely folded on our sofa.

Nou laten we er eens beter naar kijken. Hier ligt hij op de grond in de woonkamer. Ik ben er helemaal fan van... Streep voor streep! ♥


Let's take a better look. Here it is in our living room. I'm totally smitten by it, stripe by stripe! ♥

Hier nog even een close-up van de steken en de wol...



And let's take a closer look to that yarn and those lovely stitches... 

Het deken mocht ook meteen mee naar buiten, ondanks de goede weersvooruitzichten is het af en toe best fris buiten (of ik ben gewoon koudbloedig). Hier nog een mooie foto van het deken op het bankje dat mijn vriend voor zijn dertigste verjaardag kreeg van zijn ouders. ♥



The blanket was taken outside already, despite the good weather forecast it's a bit chilly sometimes (or I'm a cold-blooded person). Above another lovely picture of the blanket. The bench is a gift from my in-laws for my boyfriends 30th birthday. ♥


Inmiddels ligt het deken weer op de bank in de woonkamer, klaar voor een avondje film kijken... Het deken is heerlijk warm, niet heel dik en erg comfortabel. ♥



Meanwhile the blanket got his place on our sofa, ready for a night watching movies... It's a warm, cosy and very snuggly blanket. ♥

Hieronder nog de specificaties van dit deken:
Begonnen: december 2013
Afgemaakt: juni 2014
Naalden: 8mm of maat 11.
Rondbreinaald met 200 steken
11 bollen van 100g Tweed-wol van Zeeman
Wol: 74% acryl, 20% wol, 6% viscose
Steek: dubbele gerstekorrel
Afmetingen: 155 bij 160cm
Prijs: €1,99 x 11 = € 21,89

Here are the specifics of my blanket:
Started: december 2013
Finished: june 2014
Needles: 8mm or size 11
Circular needle with 200 stitches
11 balls of 100g Tweed-yarn from Zeeman
Yarn: 74% acrylic, 20% wool, 6% viscose
Stitch: double moss stitch
Measurements: 155 by 160cm
Costs: €1,99 x 11 = € 21,89


♥ Ik ben helemaal blij met dit deken! Helemaal verliefd erop! ♥



♥ I'm totally smitten by this blanket! Totally in love with it! ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten